אברהם כץ עוז

אברהם כץ עוז

כץ עוז אוהב לצייר תמונות ממרחק בעיקר נוף, ומאוד אוהב לצייר את יפו, אצלו הירוק כל כך הרבה ירוק עד שזה מגיע  לתחרות עם הטבע בצבעים, "אני מצייר עם כל מה שאמא השאירה לי " הוא אומר, "עם אותם הכלים של אמא שהשאירה אחריה: המכחולים, הצבעים, לא למדתי לצייר אף פעם, אני מצייר עם ההיגיון שלה של אמא שהייתה אומרת: הצייר הוא המצלימה, העדשה וסרט הצילום יחדיו, הציור הוא מה שמוגש לנו אחרי שהצייר ראה , גיבש ועיבד ושם במסגרת עבורנו", כץ עוז מצייר לא בדיוק כמו בטבע, לא את כל הצבעים, אלא צבעים שהוא מכניס למסגרת, מייצר דבר שהוא שבע רצון ממנו,  "זה בעצם אימפרסיוניזם, אני שם על הבד את מה שאני מתרשם ממנו, אמנות זה כשאתה יוצר משהו – שאתה יוצר בעצמך, זה כמו בישול, להכין ולהגיש זה כמו ציור כמו תמונה, התחלתי לבשל כשהייתי בכנסת, לילדים ולמשפחה, אמא לא בישלה הייתי צריך ללמוד לבשל, לא זוכר שעשתה אי פעם עוגה… הטעם שלי לאוכל הוא מבית סבא וסבתא והציור מאמא ציונה".

אברהם כץ-עוז. יליד 1934, תל אביב נשוי לאילנה, אב לשלושה. למד באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגר לימודי אגרונומיה וגנטיקה של צמחים בפקולטה לחקלאות ברחובות. שירת בצה"ל בחטיבת הנח"ל. מ-1953 חבר קיבוץ נחל עוז.
בשנים 1972-1968 שימש מזכיר כללי בתנועת הקיבוצים. בשנים 1980-1976 שימש ראש אגף הארגון במפלגת העבודה. כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה מהכנסת התשיעית ועד הכנסת ה-13. בכנסת התשיעית, ה-10 וה-11 שימש יו"ר ועדת ביקורת המדינה וחבר בוועדת הכספים. בכנסת ה-10 שימש יו"ר ועדת המים. בכנסת התשיעית וה-10 שימש חבר בוועדת השרים לפיתוח הנגב. כיהן בתפקיד סגן שר החקלאות בשנים 1990-1988. בכנסת ה-11 שימש חבר בוועדת החוץ והביטחון. בכנסת ה-11 כיהן בתפקיד שר החקלאות. בכנסת ה-13 שימש נציג מיוחד של שר החוץ לארצות מרכז אסיה, בנושאי פיתוח וחקלאות. בכנסת ה-13 שימש יו"ר קבוצת המים במו"מ הרב-צדדי עם מדינות ערב. בשנים 1996-1992 שימש יו"ר חברת עוזכות – חברה לפיתוח וייעוץ בארצות חוץ בנושאי חקלאות. בשנת 1996 מונה לכהונת יו"ר מועצת המנהלים של מפעל הפיס, כיום מכהן כיו"ר המועצה לארץ ישראל יפה.

עם שמעון פרס והנכדות בפתיחת תערוכת הציור של כץ עוז ברביבים.
יפו ליד הים - כץ עוז
נגב - כץ עוז
תערוכת כץ עוז בביתו
ציור על כסא - כץ עוז, בצבעים עזים ובשילוב היוצר בלב המתבונן תחושה חזקה של יופי ושפע ארץ ישראלי צייר כץ -עוז את שבעת המינים על רקע נופיה הפסטורליים של ההתיישבות ב"עוטף עזה". במרכז הכסא מונחים תרמילים של טילי קסם-"המין השמיני"- להזכיר לכולנו מה מפר את השלווה במקום יפה זה. שולי המתכת של נפלי הקאסם שנאספו על ידי בנו של כץ עוז ורותכו יחד במסגרייה של הקיבוץ נצבעו באדום עָז, כשעל כל תרמיל מצוין היעד אליו הגיע הטיל ותאריך שיגורו.
הציירת ציונה תג'ר בביתה, עם בנה אברהם כץ עוז.

השארת תגובה