דוד תגר

דוד תגר הוא בנו הצעיר של ברוך תגר, נולד בשנת 1941 בתל אביב, שרת בצה"ל, החל לעבוד כאיש פרסום, יחסי ציבור ותקשורת בשנת 1964,נשוי לעדנה תגר (מטרסו) נולדה בשנת 1945 בתל אביב, למדה באסקס אנגליה. היה דובר קופת חולים הכללית שש עשרה שנה.
דוד למד ציור אצל דודתו הציירת ציונה תג'ר והמשיך בהתפתחותו היצירתית בשנים האחרונות ובסגנון קוביסטי. הוא עוסק גם במחקר היסטורי ובכתיבה ושיחזור בנושאי ההעפלה, ספינות חיל הים, אנשי ההגנה ועוד, במסגרת זו כתב חלקים גדולים מספרי משפחת תג'ר שיצאו לאור בשנים האחרונות תחת הכותר "חותם תגר", בעיקר לכל הפעולות העלומות של דודי המשפחה שסיפורהם לא הונצחו מעולם, בתחילת שנות ה-90 נשלח לשנתיים לברית המועצות להקים מיזם לעידוד עליית היהודים מרוסיה לישראל, פתח משרד במוסקבה ובעיר נוספת, השתתף במיזם להעלאת יהודים באניות. הפיק סרט הסברה ארוך ברוסית שהוצג פעמים רבות בטלביזיה הממלכתית הרוסית.לדוד ועדנה שלושה ילדים: ירון, דפנה וקרן.

משפחת דוד ועדנה תגר.
דוד תגר, בעת השירות הצבאי, נראה מימין מצדיע כשהוא מוביל יחידה במצעד, בשנת 1962.
דוד מפרק עוזי בהדגמה לרמטכ''ל צבא בורמה
חתונתם של דוד תגר ועדנה מטרסו, מימין לשמאל- שרה אשת אריאל, עדנה ודוד, האח אריאל והאחות דינה למטה הילדה מיכל בתו של אריאל.
הזוג הצעיר דוד ועדנה.
משפחת ברוך תגר אחרי החתונה של דוד.
דוד ועדנה צעירים ויפים בניו יורק
דוד תגר כדוגמן בפרסומת למכונית רנו בשנת 1977
דוד תגר בעת ביקור בצוללת תנין
גיא הורוביץ - הנכד

סבא בונה הדגמים

מאת: גיא הורוביץ

סבא שלי, דוד תגר הוא גם חבר שלי, אנחנו מדברים על מטוסים, אניות וחלל חיצון, גם את כל סרטי מלחמת הכוכבים יש לו בבית, ועכשו הוא מצייר המון וגם בונה דגמי אניות מלחמה, את הדגמים הוא בונה מעץ, כן ממש מההתחלה, אלה לא קיטים מפלסטיק להרכבה, קודם הוא מוצא ברשת את התכניות ויש לו גם הרבה ספרים באנגלית על אניות, אחר כך הוא קונה קרשים מיוחדים ומתחיל לבנות דגמים, כל דגם לוקח לו כחצי שנה, אני אוהב להסתכל, סבא נתן לי חלק מהדגמים והוא ייתן לי את כולם כשאהיה גדול יותר. הוא בנה את הדגם של הספינה "אלטלנה" שמופיע בויקיפדיה וגם את הדגם של המשחתת "אילת" שטובעה במלחמה.

אני רוצה להיות טייס חלל וסבא שלי אמר שזה מתאים לי, ביי…

דגם של דוד - המשחתת ק-40 ''אילת''
ציור של ציונה תג'ר המציירת את יפו בשנת 1924. דוד גם הקים יחד עם בן דודו כצל'ה את האתר הנהדר של דודתנו הציירת ציונה תג'ר.
ניסיון מוצלח של הצייר דוד תג'ר להביא את הצבעים של ציונה, הוא צייר את הציור מחדש בטכניקה משלו המזכירה את דודתו המפורסמת.

דוד ובני המשפחה

דוד יוסף נהנה מחברתו של דוד בביתו שבירושלים.
הנכדים של סבא עם דוד יוסף ביפו.
הנכדים של סבא דוד ושמוליק בבקעת תמנע ליד אילת.
ישעיה אבולעפיה בן מטילדה אחות סולטנה עם עדנה ודוד
דוד עם קרן בתו.
דוד עם מיכל בת אחיו אריאל.
דוד ואיילה שני נכדי סבא.
שני נכדי סבא דני ודוד.
עדנה תגר בסטודיו של קרן.
דוד ועדנה באילת.
דוד עם דגמי הספינות שבנה.
צילום ממש היסטורי: מימין לשמאל, שושנה טג'ר, אברהם כץ-עוז, דוד תגר, עדנה תגר בת חזקיה, ועדנה תגר אשת דוד, למטה יושב חזקיה טג'ר.
סבא וסבתא של דוד תגר, אזרחי שויצריה: משמאל שארל בק שמוצאו מקרקוב שבפולין – יהלומן. ומימין אליס נתן, ילידת פריס צרפתיה מדורות ממשפחת דרייפוס. הילדה היא נכדתם – דניאלה, בתה של אחות אמא של דוד תגר, לדניאלה בת בשם אנט ג'ובר כיום תושבת ג'נבה. הצילום משנת 1911

השארת תגובה